ten prawy służy do podkręcania obrotów. takie ssanie dieslowskie. kręcąc w lewo zwiększasz,w prawo zmniejszasz. jak zwiększasz to najlepiej z wciśniętym pedałem gazu. wtedy linka ma lżej i jej nie zerwiesz.
to coś po lewej to jakaś samoróbka. więc sam musisz dojść co autor miał na myśli.
Jest to podniesienie mechaniczne obrotów, skutkiem jest nic innego jak lekkie wciśnięcia pedała gazownika w dieslu. Jak chcesz oficjalnie. Czyli takie dieslowskie ssanie. Drut stalowy ciągnie pedał gazu o kilka milimetrów. A to drugie to pewnie katapulta.
A takie mam pytanie, czy ze strony otwarcia maski da się "ręcznie" zmniejszyć obroty silnika? U mnie najprawdopodobniej albo linka jest zerwana lub zastała/przerdzewiała i nie reaguje w momencie, kiedy kręcę "grzybkiem" z pulpitu (u mnie odpalanie z hebla).