padły biegi

Moderator: Tomek

kojot555
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 1
Rejestracja: 23 kwie 2015, 19:39
Posiadany model W123: 240d
Lokalizacja: łowicz

padły biegi

Post autor: kojot555 »

wysiadły wszystkie biegi oprócz wstecznego, przy wrzucaniu biegu słychac zgrzyt. czyzby to wina sprzęgła?
LohrSith
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 378
Rejestracja: 28 paź 2014, 8:38
Posiadany model W123: 230CE

Re: padły biegi

Post autor: LohrSith »

Skad wiesz ze nie padl wsteczny :P ?
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: padły biegi

Post autor: Oskar-123 »

opisz dokladniej co sie dzieje jak np wrzucisz jedynke, dwojke itd. wez sobie kogos do pomocy i niech patrzy co sie dzieje (na kanale albo podnosniku) z ramionami wybierakow jak bedziesz zmieniac biegi, moze padl ci wybierak
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Awatar użytkownika
Rafako
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 433
Rejestracja: 31 gru 2013, 9:56
Posiadany model W123: 200 D III seria
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: padły biegi

Post autor: Rafako »

Czy przypadkiem samochód wcześniej długo stał? Może pompka popuszcza i się zapowietrzył układ hydrauliczny. Zacznij od sprawdzenia czy jest płyn hamulcowy w zbiorniczku. Jeśli nie ma, sprawdź wysprzęglik, zapewne trzeba go wymienić. Jeśli jest, wsiadaj do auta, nie włączaj zapłonu, sprawdź czy biegi dają się wrzucać na wyłączonym silniku. Jeśli tak, nie włączaj silnika, tylko spróbuj "pompować" pedałem sprzęgła (wciskaj i puszczaj) przez jakieś dwie-trzy minuty. Po pompowaniu uruchom silnik i sprawdź czy biegi już działają. Jeśli nie, powtórz ponownie pompowanie. Jeśli to nic nie da, prawdopodobnie skończyło się sprzęgło. W ostateczności będzie to problem ze skrzynią.
Taki mam pomysł na Twoje kłopoty ;)
Serdecznie pozdrawiam.
Obecnie na stanie: Mercedes W123 200D '83 , Skodilak octavia III kombi 1.4 TSi '18 , C124 230E '89...
Awatar użytkownika
lewy193
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 88
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:42
Posiadany model W123: 240D
Lokalizacja: Białystok

Re: padły biegi

Post autor: lewy193 »

Mam pytanie przy okazji tematu.

Jak powinno wyglądać mocowanie pedału sprzęgła do tłoczka pompki sprzęgła?
U mnie jest tylko śruba, plastikowa tulejka w uchu pompki i tulejka metalowa z mimośrodem. Po ostatniej naprawie metalowa tulejka z mimośrodem potrafi się poluzować w czasie jazdy przez co zmienia skok tłoczka pompki i bieg nie wchodzą jak powinny.

Czy nie powinno tam być czegoś jeszcze ?

I moje drugie pytanie czy przestawienie tej tulejki z mimośrodem powinno mieć aż taki wpływ na wysprzęglanie że nie mam możliwości wrzucenia biegu na pracującym silniku ?
ODPOWIEDZ