w123 240D 81r. Problem z gaszeniem oraz centralnym.
Moderator: Tomek
w123 240D 81r. Problem z gaszeniem oraz centralnym.
Siema. Tak jak w temacie. Mam problem z gaszeniem mojej beczki, wręcz nie da się jej już zgasić (jedynie strzał ze sprzęgła na wyższym biegu). Co to może być ? Wcześniej gasiła się z delikatnym opóźnieniem a teraz to już bez kluczyka mogę jechać i jechać (tylko prosto ). Tak samo przestał działać zamek centralny, który powietrze trzymał krótko ale działał znakomicie. Co mogę na to poradzić i czy zrobię to bez specjalisty. Nie będę ukrywał, że zależy mi na czasie bo samochód stoi tak już miesiąc czasu.
PS. Jeśli jest jakiś znawca w okolicach Gdańska/Elbląga/Stegny/Jantaru to prosiłbym o kontakt.
PS. Jeśli jest jakiś znawca w okolicach Gdańska/Elbląga/Stegny/Jantaru to prosiłbym o kontakt.
-
- Beczkarz
- Posty: 83
- Rejestracja: 06 mar 2016, 18:56
- Posiadany model W123: Sedan 1980 300d
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: w123 240D 81r. Problem z gaszeniem oraz centralnym.
Stawiam na nieszczelność w układzie podciśnieniowym, albo padła vacum "pompejszyn". Musiałbyś obadać przewody podciśnieniowe pierw, może któryś sie wypiął...
P.s nie musisz go tak chamsko gasić, wystarczy otworzyć maskę i przy pompie wtryskiwej jest wychajster którym zgasisz silnik
P.s nie musisz go tak chamsko gasić, wystarczy otworzyć maskę i przy pompie wtryskiwej jest wychajster którym zgasisz silnik
Po co moc jak jest STYL...
Re: w123 240D 81r. Problem z gaszeniem oraz centralnym.
Otwierasz maskę,na przewodzie z vacum pompy do serwa jest trójnik a w niego wpięta rurka która potem wchodzi do rozgałęziacza wraz z zaworkami kierunkowymi koloru żółtego,wypinasz ten od trójnika i na włączonym silniku sprawdzasz czy zasysa powietrze jeśli tak nieszczelność jest gdzieś za zaworkami jeżeli nie zasysa sprawdzamy czy otworek w trójniku jest drożny albo wykręcamy koniec przewodu z serwa i sprawdzamy czy zasysa.Ot cała filozofia.
Re: w123 240D 81r. Problem z gaszeniem oraz centralnym.
Ma to też związek z centralnym zamkiem ? Raz w czas gaśnie ale to sporadycznie, jedno na 345678932476545678 gaszeń. Gdybym mógł prosić o wypisanie co jeszcze w razie "w" sprawdzić bo samochód trzymam z dala od miejsca zamieszkania i chciałbym w miarę możliwości sprawdzić wszystko za jednym razem.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: w123 240D 81r. Problem z gaszeniem oraz centralnym.
mam te same ojawy i na 90% jest to pompa. ktorą zresztą sam uszkodziłem podczas składania. z przewodu nie zasysa więc mam nadzieje,ze problem tkwi tylko w pompie. Maciek ma mi wysłać i jak już dojdzie to się okaże.
a skąd jesteś Kolego? ja z Fromborka,a warsztat mam w Młynarach,15km od Elbląga
a skąd jesteś Kolego? ja z Fromborka,a warsztat mam w Młynarach,15km od Elbląga
Re: w123 240D 81r. Problem z gaszeniem oraz centralnym.
@Kowal_80 Mógłbym prosić o jakiś kontakt do Ciebie ?
Re: w123 240D 81r. Problem z gaszeniem oraz centralnym.
Potrzebowałbym schemat tego układu. Od początku (pompy) aż do końca po przez jakiś zbiornik powietrza? Jak sprawdzać przy wyłączonym silniku nieszczelność takowej instalacji ? Potrzebny mi kontakt do jakiegoś fachowcy bo przez pisanie na forum mogę załatwić mają drobnostkę przez 34567894567 dni .
Re: w123 240D 81r. Problem z gaszeniem oraz centralnym.
Wpisz w wyszukiwarce mercedes W123 vacuum diagram i wyskoczą Ci schematy.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: w123 240D 81r. Problem z gaszeniem oraz centralnym.
tak jak napisał Tatarak. ja też szukałem długo do swojego 240 usa. a mam w nim nietypowe podciśnienia. ale dzięki schematom podłączyłem jak należy. masz do mnie nr wrazie czego 507 325 029
Re: w123 240D 81r. Problem z gaszeniem oraz centralnym.
Ogólnie wszystko działało i nagle z dnia na dzień przestało. Dzięki za pomoc. Jutro będę kombinował co jest nie tak. Pompa produkuje podciśnienie, gaszak działa ale ten "cypelek" nie opuszcza się do końca i nie może przygasić silnika. Albo gdzieś jest nieszczelność albo ciśnienie zbyt małe .