M102 po odnowieniu

Jeśli odbudowujesz swojego Mercedesa, zapraszam, podziel się z innymi relacją z naprawy. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że czasami własnoręczne zmaganie się z rdzą, cieknącymi silnikami i lakierem jest dalekie od sztuki prezentowanej przez wytrawnych specjalistów i dlatego, zachęcamy tych co znają się na odbudowie do udzielania przyjacielskich rad i porad. Efekty nawet amatorskich zmagań jest czasami całkiem przyzwoity i niejednego już zaskoczył.

Moderator: Tomek

tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: M102 po odnowieniu

Post autor: tatarak »

Ja wymieniam wszystkie stare elementy zostają tylko panewki główne które wyglądają jak nowe a na cylindrach przy braku progu luzy na zamkach pierścieni są w dziesiątkach.Stare silniki były luźno pasowane i spasowanie z za małym luzem jeszcze bez honowania skutkuje wypolerowaniem pierścieni i klops. Dziękuję za pochwałę ale nie tylko ja mam ręce ciągle umazane Ty też nie próżnujesz i masz mądrą głowę.
LohrSith
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 378
Rejestracja: 28 paź 2014, 8:38
Posiadany model W123: 230CE

Re: M102 po odnowieniu

Post autor: LohrSith »

szkoda, ze to tak daleko. Bo w końcu dałbym komuś moją głowicę do wymiany uszczelniaczy a tak to wole dolewać olej :D
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: M102 po odnowieniu

Post autor: Oskar-123 »

Uszczelniacze zmienisz bez sciagania glowicy
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Awatar użytkownika
wicia83
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 116
Rejestracja: 04 sty 2014, 11:26
Posiadany model W123: 230CE

Re: M102 po odnowieniu

Post autor: wicia83 »

Ile w przybliżeniu kosztuje doprowadzenie M102 do takiego stanu jak na zdjęciach?
Awatar użytkownika
Cyryl
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 244
Rejestracja: 12 paź 2015, 22:05
Posiadany model W123: S123,S124,ar916
Lokalizacja: Sandomierz

Re: M102 po odnowieniu

Post autor: Cyryl »

tatarak pisze:3000zł z vat 8% to koszt odnowienia z materiałami.Wyjęcie ,włożenie i odpalenie w aucie wraz z regulacjami nie wliczone w koszt.
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: M102 po odnowieniu

Post autor: tatarak »

Prace przy następnym silniku trwają a najwięcej czasu zajmuje zbieranie części,które nie są tanie ani łatwo dostępne .Dobiła mnie wczoraj cena prowadnic zaworowych na wydech (oczywiścię są inne)Cena ASO 8szt-640zł taniej wychodzi przerobić od M110. Różnica w cenach uszczelek głowic miedzy sklepami nawet ponad 100%.
Zdjęcie0209.jpg
Zdjęcie0209.jpg (138.58 KiB) Przejrzano 1804 razy
Zdjęcie0213.jpg
Zdjęcie0213.jpg (131.21 KiB) Przejrzano 1804 razy
Zdjęcie0215.jpg
Zdjęcie0215.jpg (142.88 KiB) Przejrzano 1804 razy
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: M102 po odnowieniu

Post autor: maciekpiti »

Akryl ?
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: M102 po odnowieniu

Post autor: tatarak »

Żaden akryl,to emalia stosowana w stoczni.Bardzo dobrze sprawdza się w praktyce,po pełnym utwardzeniu nie ma takiego blasku i jest bardzo odporna
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: M102 po odnowieniu

Post autor: maciekpiti »

Jak to się utrzymuję? Ja zawsze maluje akrylem tylko że mam do niego dość ciekawy podkład. 6 lat temu pomalowałem tak pierwszy silnik jak jeszcze byłem na studiach i koleś śmiga do dziś. Użytkuje lato, zima w Warszawie,nie ma innego samochodu tak jak ja. Ocynki mu zmatowiały trochę ale reszta ok.
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: M102 po odnowieniu

Post autor: tatarak »

Blok nie był malowany z podkładem a farba trzyma się doskonale i co najważniejsze jest odporna chyba na wszystko.Ale żeby go wypiaskować musiałem przykręcić do niego miskę, karter przedni,pozatykać wszystkie otwory i dorobić przykrywki na górną część silnika .
ODPOWIEDZ