dym spod maski 2.4 D

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
tomek470
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 61
Rejestracja: 11 kwie 2014, 15:50
Posiadany model W123: 240D

dym spod maski 2.4 D

Post autor: tomek470 »

Witam

Mam taki problem żę po przejechaniu ok 30 km przy normalnej jeździe, dymi mi z pod maski. Temperatura jaką pokazuje to 90, max 95 stopni.
Wymieniłem termostat a sytuacja dalej taka sama. Po otwarciu maski przy właczonym silniku widać że paruje gdzie z okolic chłodnicy, ale wiatrak wszystko rozdmuchuje i nie można stwierdzić skąd dokładnie. Po wyłaczeniu silnika dymienie automatycznie ustaje.
Dodam że płynu ubywa i muszę dolać co kilka dni. Ktoś ma jakiś pomysł co moze być nie tak?
Przy pompie wody nie widać żadnego wycieku
Awatar użytkownika
darekrei
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 97
Rejestracja: 02 kwie 2015, 16:40
Posiadany model W123: 200D MOC!!
Lokalizacja: Lubichowo

Re: dym spod maski 2.4 D

Post autor: darekrei »

Na 99% cieknie ci chlodnica, a wiatrak wszystko rozdmucha. Wez waz ze sprezonym powietrzem i dmuchnij w chlodnice na zgaszonym silniku, bedzie widac gdzie leci.
Awatar użytkownika
tomek470
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 61
Rejestracja: 11 kwie 2014, 15:50
Posiadany model W123: 240D

Re: dym spod maski 2.4 D

Post autor: tomek470 »

a czy to normalne że tak paruje mimo ze temperatura według wskaźnika jest ok?
Awatar użytkownika
Luszi
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 404
Rejestracja: 11 maja 2014, 9:30
Posiadany model W123: 280C 1977
Lokalizacja: Gdańsk

Re: dym spod maski 2.4 D

Post autor: Luszi »

To jest układ ciśnieniowy, a pod ciśnieniem jest niższa temperatura wrzenia, więc jeżeli jest nieszczelność, to po wydostaniu się na zewnątrz płyn będzie wrzeć i tym samym parować. A ponieważ ubytki uzupełniałeś, to mimo przecieku układ działa.
Awatar użytkownika
tomek470
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 61
Rejestracja: 11 kwie 2014, 15:50
Posiadany model W123: 240D

Re: dym spod maski 2.4 D

Post autor: tomek470 »

OK. Dzięki za ten pomysł z sprężonym powietrzem, jutro się za to biorę
Awatar użytkownika
tomek470
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 61
Rejestracja: 11 kwie 2014, 15:50
Posiadany model W123: 240D

Re: dym spod maski 2.4 D

Post autor: tomek470 »

Panowie faktycznie parowało z chłodnicy, gdzieś musiała być jakaś malutka nieszczelność. Problem jest taki ze po wymianie chłodnicy na nową wyraźniej obserwuję podwyższoną temp, po przejechani 10 km pokazuje 100 stopni. Chłodnica na dole letnia a na górze gorąca, termostat wymieniony.

Jeszcze została do eliminacji pompa wody, jutro sprawdzę ten kanalik odpowietrzający który biegnie od pompy wody
Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, pomysły to bardzo proszę
Julek
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 88
Rejestracja: 27 kwie 2016, 8:39
Posiadany model W123: s123 300tdt
Lokalizacja: łódź

Re: dym spod maski 2.4 D

Post autor: Julek »

tomek470 pisze: Chłodnica na dole letnia a na górze gorąca,
Sam sobie odpowiedziałeś. Szukaj innej chłodnicy, ewentualnie próbuj wypułkać tą co masz, choć to wątpliwe zadanie. Ja swoją dwa dni cierpliwie pułkałem i udało się.
Awatar użytkownika
tomek470
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 61
Rejestracja: 11 kwie 2014, 15:50
Posiadany model W123: 240D

Re: dym spod maski 2.4 D

Post autor: tomek470 »

nie to nie może być chłodnica, jak już to ten nowy termostat jest kiepski
Victor
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 14
Rejestracja: 20 kwie 2014, 20:00
Lokalizacja: Brudzeń Duży

Re: dym spod maski 2.4 D

Post autor: Victor »

Podmień ten nowy termostat na stary. Termostat termostatowi nierówny. Niby ten sam producent, ta sama temperatura otwarcia, a po wymianie problemy. Kiedyś czytałem o przypadku, że właściciel wymienił termostat na nowy. Ten nowy nie działał za dobrze, więc wymienił go na następny. W sumie po 3 czy 4 wymianach na nowy postanowił w akcie desperacji wstawić stary termostat. Z tym starym wszystko zadziałało tak jak trzeba.
Julek
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 88
Rejestracja: 27 kwie 2016, 8:39
Posiadany model W123: s123 300tdt
Lokalizacja: łódź

Re: dym spod maski 2.4 D

Post autor: Julek »

Jeśli chlodnica częściowo jest gorąca a częściowo nie to znaczy że termostat otwiera duży obieg więc założyłem, że jest sprawny. Wyjść masz sporo, porównaj wagę chłodnicy stara-nowa, wrzuć oba termostaty do gara z wodą. Walcz i pochwal się wynikiem.
ODPOWIEDZ