GWINTY CZY AIR?
Moderator: Tomek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: GWINTY CZY AIR?
Nie każdy da się rozłożyć i nie każdy da się skrócić czy regenerować
-
- Beczkolak
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 mar 2016, 17:58
- Posiadany model W123: 240 d
- Lokalizacja: Jarosław
Re: GWINTY CZY AIR?
Hejka,
sorki że odkopuje watek, ale Panowie szukam informacji jaka zawiechę wsadzić do swojego mercedesa, sprawa się ma tak:
-nowe sprężyny przód (w123 300d, zamontowane z powodu wsadzenia większego silnika om606)
-nowe sprężyny tył
-nowe amory tył
-wszystkie tuleje nowe
od samego początku był problem z sterczącym przodem, tył stał nisko a przód do góry szedł do góry, om606 jest taki lekki czy co? Dla testów dałem jedną gumę w sprężyny do tyłu i trochę auto się wyrównało, ale nie rozwiązuje to jednak problemu jak załaduje auto, tył makabrycznie siedzi. Jakie sprężyny zapodać?? bo przy gwałtownym przyspieszaniu pewnie trę hakiem o asfalt . W stanach podobno wsadzają sprężyny tył od w126, myślałem żeby zapodać je i odpowiednie podkładki pod sprężyny. Znowu rozmawiałem z h&r i maja tylko zawieszenia 50mm w dół a ja zaakceptował bym jedynie 30, a taka była montowana w kombi i nie wiem czy mogę wziąć zawiechę od kombiaka i w swoim smigać
Rafał
sorki że odkopuje watek, ale Panowie szukam informacji jaka zawiechę wsadzić do swojego mercedesa, sprawa się ma tak:
-nowe sprężyny przód (w123 300d, zamontowane z powodu wsadzenia większego silnika om606)
-nowe sprężyny tył
-nowe amory tył
-wszystkie tuleje nowe
od samego początku był problem z sterczącym przodem, tył stał nisko a przód do góry szedł do góry, om606 jest taki lekki czy co? Dla testów dałem jedną gumę w sprężyny do tyłu i trochę auto się wyrównało, ale nie rozwiązuje to jednak problemu jak załaduje auto, tył makabrycznie siedzi. Jakie sprężyny zapodać?? bo przy gwałtownym przyspieszaniu pewnie trę hakiem o asfalt . W stanach podobno wsadzają sprężyny tył od w126, myślałem żeby zapodać je i odpowiednie podkładki pod sprężyny. Znowu rozmawiałem z h&r i maja tylko zawieszenia 50mm w dół a ja zaakceptował bym jedynie 30, a taka była montowana w kombi i nie wiem czy mogę wziąć zawiechę od kombiaka i w swoim smigać
Rafał
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: GWINTY CZY AIR?
sprawdź, jakie masz fabrycznie podkładki na sprężyny. Są cztery wysokości, pewnie masz "dwójki" a bodajże do "czwórek" robili. Szybki i prosty sposób na podniesienie auta. I wtedy -50 HR + większe podkładki
-
- Beczkolak
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 mar 2016, 17:58
- Posiadany model W123: 240 d
- Lokalizacja: Jarosław
Re: GWINTY CZY AIR?
Dziękuję bardzo za szybką odpowiedz. Możesz mi podać numery tych podkładek, bo kiedyś jak kupowałem sprężyny to twierdzili u mnie że czegoś takiego nie ma. Zaraz w takim razie będę szukał w necie ich wysokości i numery seryjne. Oto jak się teraz prezentuje nieskończona moja strzała:
Dzięki bardzo,
Rafał
Dzięki bardzo,
Rafał
-
- Beczkomistrz
- Posty: 811
- Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
- Posiadany model W123: 280E
- Lokalizacja: Kraków
Re: GWINTY CZY AIR?
Mówimy o elemencie 8. Standardowo w 280E są np "1" i dając "3" podnosisz auto o centymetr
A 115325244 - "1 cycek" 9,5 mm grubości
A 115325344 - "2 cycki" 14 mm grubości
A 115325444 - "3 cycki" 19 mm grubości
Wiele razy słyszałem o grubszych, pytanie, czy to bajki, czy nie (albo to ten sam wymiar, ale dopasowane z innego pojazdu ? )
chociaż tutaj jest zamiennik "czwórka" na przód http://www.iparts.pl/czesc/odboj-amorty ... 75104.html
A 115325244 - "1 cycek" 9,5 mm grubości
A 115325344 - "2 cycki" 14 mm grubości
A 115325444 - "3 cycki" 19 mm grubości
Wiele razy słyszałem o grubszych, pytanie, czy to bajki, czy nie (albo to ten sam wymiar, ale dopasowane z innego pojazdu ? )
chociaż tutaj jest zamiennik "czwórka" na przód http://www.iparts.pl/czesc/odboj-amorty ... 75104.html
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: GWINTY CZY AIR?
"Standardowo w 280E są np "1" i dając "3" podnosisz auto o centymetr"
W ten sposób podniesiesz wysokosc sprezyny o jeden centymetr a jezeli sprezyna jest w polowie dlugosci wahacza to w konsekwencji podniesiesz auto o 2 cm, ostatnio jeb....em sie w taki sam sposob przy lifcie vitary, chcialem ja dzwignac o 10cm i wsadzilem sprezyny dluzsze o 10cm i okazalo sie ze wystarczy 5cm
W ten sposób podniesiesz wysokosc sprezyny o jeden centymetr a jezeli sprezyna jest w polowie dlugosci wahacza to w konsekwencji podniesiesz auto o 2 cm, ostatnio jeb....em sie w taki sam sposob przy lifcie vitary, chcialem ja dzwignac o 10cm i wsadzilem sprezyny dluzsze o 10cm i okazalo sie ze wystarczy 5cm
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkolak
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 mar 2016, 17:58
- Posiadany model W123: 240 d
- Lokalizacja: Jarosław
Re: GWINTY CZY AIR?
no ja dziś będę miał czas sprawdzić grubość gum jak wrócę do domu. Wczoraj znalazłem jedną z zamawianych gum i miała ona ok 25mm. No to wiem gdzie się wszystko jeb..ło. No nic w następnym tygodniu auto jedzie do mechanika i będzie wszystko jasne , bo mam do ogarnięcia zawiechę i dyfer bo 3,69 jest za szybki do silnika 3,0, który był defakto spięty z 2,65 . W końcu auto zacznie normalnie śmigać bo zakładam dyfer 2,47 od w126
Re: GWINTY CZY AIR?
Orientuje się ktoś jak z airride'm?
Dokładniej chodzi mi o okucia na tył.
Myślałem nad spasowaniem jakiegoś gwintu i na to poduchy. Jest opcja?
Dokładniej chodzi mi o okucia na tył.
Myślałem nad spasowaniem jakiegoś gwintu i na to poduchy. Jest opcja?
-
- Beczuszkarz
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 lip 2015, 17:39
- Posiadany model W123: coupe
- Lokalizacja: Iłowa
Re: GWINTY CZY AIR?
widziałem zdjęcie na necie to w miejscu sprężyny wepchali poduszkę co jest oczywiste i proste a amortyzator był przesunięty i zamontowany obok tak pod kątem co mi osobiście się nie podobało. jest w Polsce pewna cupeta która ma podobno aira tak ogarniętego ze nic nie cięte ani kombinowane i amortyzator w ori miejscu, i ja tez w ta stronę poszedłem amortyzator wewnątrz poduszki tylko bardzo krótkie amortyzatory potrzeba żeby korzystać z możliwości aira, nie wiem po co ci gwint jak i tak nic nie spasuje pod budę wiec lepiej od zera wystrugać okucia do poduch. ja jestem na etapie szukania krótkich amortyzatorów, bo okucia gotowe leżą.