from zero to... hero? W123 280E

Jeśli odbudowujesz swojego Mercedesa, zapraszam, podziel się z innymi relacją z naprawy. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że czasami własnoręczne zmaganie się z rdzą, cieknącymi silnikami i lakierem jest dalekie od sztuki prezentowanej przez wytrawnych specjalistów i dlatego, zachęcamy tych co znają się na odbudowie do udzielania przyjacielskich rad i porad. Efekty nawet amatorskich zmagań jest czasami całkiem przyzwoity i niejednego już zaskoczył.

Moderator: Tomek

Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: from zero to... hero? W123 280E

Post autor: Wojtek »

Każdy ma swoje podejście. Ja tam bardziej ufam nowej blasze niż 30-sto letniej. Tym bardziej, że oglądałem wiele błotników oryginalnych z w123 w stanie "dobrym" i żadnego bym do siebie nie założył. Co ciekawe chyba tylko w Polsce jest przekonanie, żeby na siłę dawać inne stare blachy zamiast swoich starych blach. Zauważ, że w programach typu "fani czterech kółek", czy "Fast N' Loud" (czy każdym innym tego typu) wsadzają nowe blachy
Awatar użytkownika
kazios
Administrator
Administrator
Posty: 1080
Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
Posiadany model W123: 300D '82r
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: from zero to... hero? W123 280E

Post autor: kazios »

obejrzyj odcinek fanów czterech kółek z mustangiem ;) nie tylko w pl jest przekonanie do oryginalnych blach. Każdy ceniony blacharz zakłada zamiennik wtedy gdy nie jest dostępny oryginał w stanie do odratowania. No ale każdy ma swoje zdanie na ten temat. Powodzenia w dalszych pracach
karol123124
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 157
Rejestracja: 29 gru 2013, 14:18
Posiadany model W123: 123 200 123 280 ce
Lokalizacja: piotrkow tryb

Re: from zero to... hero? W123 280E

Post autor: karol123124 »

tez jestem za oryginalnymi blachami jakosc zamiennikow pozostawia wiele do zyczenia
george
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 38
Rejestracja: 16 sty 2014, 19:50
Posiadany model W123: 300 D turbo USA

Re: from zero to... hero? W123 280E

Post autor: george »

Podoba mi się twoje podejście do auta, życzę powodzenia w pracach przy jego renowacji. Good joob :D
Talar
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 691
Rejestracja: 16 gru 2013, 19:51
Posiadany model W123: 240D 1980"
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: from zero to... hero? W123 280E

Post autor: Talar »

Jeśli można wiedzieć to ile zapłaciłeś za ten wspornik chłodnicy?
Mercedes W123 240D 1980r.
Fiat 126p 650E 1985r.
Volkswagen Golf I 1975r.
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: from zero to... hero? W123 280E

Post autor: Wojtek »

Spoko Panowie, każdy ma swoje podejście i tyle :)

George - miło mi, że Ci się podoba :)

Talar - wg mnie bardzo dużo -150 zł, ale był "na już".
kalwar
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 6
Rejestracja: 29 sty 2014, 21:05
Posiadany model W123: 2.0 D 77r, 3.0D 80r
Lokalizacja: radom/augustów

Re: from zero to... hero? W123 280E

Post autor: kalwar »

Z jednej strony wiadomo, że oryginał jest najlepszy faktycznie trudno trafić ładny, a za nowy cena kosmiczna ( w serwisie MB) ja do swojej też zakładam zamienniki..
skład blachy i wykonanie to tragedia i pasowanie względem sąsiednich elementów też pozostawia wiele do życzenia... doświadczony blacharz ma mi to dorobić zobaczymy ...
osobiście też wolę nowe blachy, dobre przygotowanie przed malowaniem ( z obu stron ) powinno zapobiec korozji..
kolego wojtek zazdroszczę postępu w pracach!!!! :D idzie Ci naprawdę dobrze!!!
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: from zero to... hero? W123 280E

Post autor: Wojtek »

mała aktualizacja - przez ostatnie 2 tygodnie niewiele się działo. W zasadzie auto zostało pomalowane podkładem antykorozyjnym. Powodem przestoju było oczekiwanie na zestaw naprawczy tylnego stabilizatora (FEBI) i na obejmy gum tylnego stabilizatora (OEM MB). Do tego doszły nowe gumy przedniego stabilizatora (OEM MB) i obejmy w/w gum (moje były tragiczne). Kupiłem również nowe sprężyny na tył.

Obrazek Obrazek Obrazek

Wspomniane malowanie podkładem
Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

a tej fotki brakło w relacji ze zderzaków - wosk auto finesse, którym zostały zabezpieczone :)
Obrazek

Aktualnie auto trafiło na podnośnik i wymieniany jest pas tylny na nowy i naprawiana jest tylna część podwozia.
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: from zero to... hero? W123 280E

Post autor: Wojtek »

Obrazek Obrazek

Dzisiaj dwie paczuszki przyszły :) przycisk szyberdachu w bdb stanie i nowe uszczelki boczne i górna szyberdachu :)
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: from zero to... hero? W123 280E

Post autor: Wojtek »

trochę większa aktualizacja:

Parę części OEM MB w stanie bdb (podstawa akumulatora, poduszki belki, podkładki belki, śruby belki, łączniki stabilizatora, łączniki pompy paliwa, odboje belki z podstawami (podstawy słabe - trzeba będzie zrobić nowe)
Obrazek

podłoga pomału wyklejana jest matami:
Obrazek

wnętrze błotników zakonserwowane
Obrazek Obrazek

tylny pas wstawiony
Obrazek

podłużnice od progów do kielichów wymienione na nowe, a od kielichów do pasa tylnego naprawione:

Obrazek Obrazek

Podwozie zabezpieczone podkładem antykorozyjnym i zakonserwowane (część zdjęć z dzisiaj, część z przedwczoraj)

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ