Jednak cos wyszlo bokiem

Moderator: Tomek

Kakarotto07
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 64
Rejestracja: 25 gru 2013, 21:27
Posiadany model W123: 240D
Lokalizacja: Honiatyczki

Jednak cos wyszlo bokiem

Post autor: Kakarotto07 »

Witam, jak pamietacie po regeneracji pompy i wtryskow miałem problem ze stukającym silnikiem, po wizycie u naszego forumowego kolegi Maćka problemem okazała się upalona komora wstępna na pierwszym cylindrze, mimo to wydawało mi się że silnik jakoś dziwnie terkocze. Niby nie uciazliwie i niezauwazalnie ale ja wiedzialem ze cos nie jest tak. I niestety sie nie pomylilem. Jadac okolo 140km/h silnik zaczal strasznie rzezic, gdy wysprzeglilem zgasl. Teraz gdy krece rozrusznikiem silnik strasznie lekko kreci jakby nie stawial oporu. Zdjalem pokrywe zaworow i sprawdzilem ze rozrzad ok, walek, popychacze i wszystko co tam widac jakby ok. Gdy wykrecilem swiece zarowe okazal sie ze na pierwszym cylindnrze wogole nie ma sprezania a na swiecy sa jakies aluminiowe opilki na pozostalych trzech czuc sprezanie bo wydmuchuje powietrze, a na pierwszym nic. Wiem ze podstawa jest demontaz glowicy ale niestety praca nie pozwala mi na to. Obstawiam dewastacje tloka na pierwszym cylindrze ale zastanawiajace jest to dlaczego na pozostalych trzech nawet nie probuje zalapac. Tak wiec zanim wroce do domu ciekaw jestem waszych przypuszczen i podpowiedzi co tam sie moglo urwac. Z gory dzieki i pozdrawiam
Ja mój krążownik, marki merc, 78 rok,
tylko ja, tylko on, a z głośników niski ton,
stara E klassa, z tym niczego nie porównasz,
to jak odnaleźć diament grzebjąc sie gów**ch
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Jednak cos wyszlo bokiem

Post autor: Oskar-123 »

Jak rozbierzesz to dopiero bedziesz widzial co sie stalo, ale raczej motor na zlom
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Jednak cos wyszlo bokiem

Post autor: maciekpiti »

Oskar tłok wymieni i jeszcze polata :)
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: Jednak cos wyszlo bokiem

Post autor: tatarak »

Dostał nie pierwszy cylinder a pierwszy i drugi a to z racji tego ,że nie usunięte zostały pozostałości komór wbite w tłoki.To co się odkleiło dokończyło swoją robotę i oto efekt.Trzeba było od razu zdjąć czapkę i zrobić jak należy.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: Jednak cos wyszlo bokiem

Post autor: maciekpiti »

Jak powbijalo się tak jak mówisz to i tak tłoki były by do wywalenia. Ja myślę że One też są ponadpalane
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Jednak cos wyszlo bokiem

Post autor: Oskar-123 »

Teraz to juz sa rozje....
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Kakarotto07
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 64
Rejestracja: 25 gru 2013, 21:27
Posiadany model W123: 240D
Lokalizacja: Honiatyczki

Re: Jednak cos wyszlo bokiem

Post autor: Kakarotto07 »

Zdjalem głowice... pierwszy tlok mocno pocharatany i pekniety w pol, glowica na oko wydaje sie ok tak jak i reszta tlokow. Zagadka tylko dlaczego nie odpalal na reszcie cylindrow i czy bede mial duzy problem z wyjeciem korbowodu bez wyciagania silnika
Ja mój krążownik, marki merc, 78 rok,
tylko ja, tylko on, a z głośników niski ton,
stara E klassa, z tym niczego nie porównasz,
to jak odnaleźć diament grzebjąc sie gów**ch
Awatar użytkownika
darekrei
Beczkarz
Beczkarz
Posty: 97
Rejestracja: 02 kwie 2015, 16:40
Posiadany model W123: 200D MOC!!
Lokalizacja: Lubichowo

Re: Jednak cos wyszlo bokiem

Post autor: darekrei »

Musisz zdemontować miskę olejowa, odkręcić korbowod, i wybić cały tłok w stronę głowicy np trzonkiem młotka, myślę że jest to do zrobienia bez wyjmowania silnika.
Po wyjęciu zrób oględziny tuleji, pod względem pęknięć itd.
Kakarotto07
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 64
Rejestracja: 25 gru 2013, 21:27
Posiadany model W123: 240D
Lokalizacja: Honiatyczki

Re: Jednak cos wyszlo bokiem

Post autor: Kakarotto07 »

Oki, dam znac co i jak. Chociaz to szybko nie bedzie
Ja mój krążownik, marki merc, 78 rok,
tylko ja, tylko on, a z głośników niski ton,
stara E klassa, z tym niczego nie porównasz,
to jak odnaleźć diament grzebjąc sie gów**ch
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Jednak cos wyszlo bokiem

Post autor: Oskar-123 »

zanim wyciagniesz tlok, ustaw go w dole, uszczelnij silikonem (najlepiej byle jakim sanitarnym czy cos takiego), i zalej caly cylinder na noc mlekiem, jak bedzie peknieta tuleja to zabarwi plyn
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
ODPOWIEDZ