metaliczne stukanie

Moderator: Tomek

Kakarotto07
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 64
Rejestracja: 25 gru 2013, 21:27
Posiadany model W123: 240D
Lokalizacja: Honiatyczki

metaliczne stukanie

Post autor: Kakarotto07 »

Witam, mam pewien problem po regeneracji pompy wtryskowej i wtryskiwaczy. Otóż jeździłem swoim 240d falowaly obroty, wtryski laly wiec postanowiłem zrobić regeneracje. Wczoraj zakładam pompę, odpalam silnik i słyszę a tu stukot taki ze strach gazu dodawac, pompa ustawiona wg książki, początek tloczenia na pierwszy cylinder 24 stopnie przed OT, luzy zawodowe ustawione 30mm na wydech 10mm na ssaniu, wymieniłem wtryski na stare, podobno może wtrysk tak stukać. No na tym moje pomysły sie kończą. Sprawdzalem stetoskopem i pompa chodzi cicho, a stuk pochodzi z silnika a skąd dokladnie ciężko określić. Ma ktos jakiś pomysl o co chodzi? Samochodem jeżdżę nacodzien i do komca wszystko bylo ok. Z góry dzieki za odpowiedzi
Ja mój krążownik, marki merc, 78 rok,
tylko ja, tylko on, a z głośników niski ton,
stara E klassa, z tym niczego nie porównasz,
to jak odnaleźć diament grzebjąc sie gów**ch
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: metaliczne stukanie

Post autor: Oskar-123 »

Czy przedtem tez juz cos pukalo? Po zapaleniu silnika jakie bylo cisnienie oleju (oczywiscie po wymianie pompy)? Jakiego typu masz pompe, stary typ, z czerwonym korkiem u gory czy nowsza?
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Kakarotto07
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 64
Rejestracja: 25 gru 2013, 21:27
Posiadany model W123: 240D
Lokalizacja: Honiatyczki

Re: metaliczne stukanie

Post autor: Kakarotto07 »

Nie, wczesniej nic nie stukalo, no a ciśnienie normalnie, odpalilem i wskaźnik wskoczyl na 3bar. A pompa jakas dziwny model wygląda mniej więcej tak: http://www.google.be/search?q=pompa+wtr ... B#mhpiv=10
Z tym ze na 4 gary, gość który ja regenerowal twierdzi ze takie pompy byly robione tylko na usa
Ja mój krążownik, marki merc, 78 rok,
tylko ja, tylko on, a z głośników niski ton,
stara E klassa, z tym niczego nie porównasz,
to jak odnaleźć diament grzebjąc sie gów**ch
LohrSith
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 378
Rejestracja: 28 paź 2014, 8:38
Posiadany model W123: 230CE

Re: metaliczne stukanie

Post autor: LohrSith »

Ciekaw jestem czy to nie wtryskiwacze, bo regeneracja jest o kant d... rozbić. Stukają niemiłosiernie. Musiałbym słyszećte stuki...
Kakarotto07
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 64
Rejestracja: 25 gru 2013, 21:27
Posiadany model W123: 240D
Lokalizacja: Honiatyczki

Re: metaliczne stukanie

Post autor: Kakarotto07 »

Tez tak myślałem, wtrysku zmienilem na stare lejace z innego silnika tez 240d i nic nie dalo, zaplon juz opoznilem tak ze nie równo chodzili na niebiesko dymil, stukal dalej, ustawiłem na 20 stopni przed ot dalej stuka 24 stuka, 30 stopni tez stuka. Zapala świetnie, wolne obroty równe tylko ten stuk... Wczesniej tego nie bylo. Juz sam nie wiem czego sie tu czepić
Ja mój krążownik, marki merc, 78 rok,
tylko ja, tylko on, a z głośników niski ton,
stara E klassa, z tym niczego nie porównasz,
to jak odnaleźć diament grzebjąc sie gów**ch
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: metaliczne stukanie

Post autor: tatarak »

Jedyne co mi przychodzi na myśl to upalona komora wstępna.Wali wtedy tak jak by ktoś napieprzał młotem w głowicę.
Kakarotto07
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 64
Rejestracja: 25 gru 2013, 21:27
Posiadany model W123: 240D
Lokalizacja: Honiatyczki

Re: metaliczne stukanie

Post autor: Kakarotto07 »

właśnie podłożyłem pompe z innego silnika... dalej stuka, czyli sprawa wygląda tak: jeździłem samochodem do końca, wyjąłem pompe i wtryski do regeneracji, założyłem i stuka, na tą chwile podmieniłem już wszystko, inna pompa, inne wtryski... czyli to nie wina regeneracji, czyżby ironia losu?? swoją drogą nawet nie wiem jak to wygląda, gdzie tak komora się znajduje, w głowicy? droga jest tego naprawa? jak to w stu procentach zdiagnozować? jutro nagram filmik z jego pracy to podeśle.
Ja mój krążownik, marki merc, 78 rok,
tylko ja, tylko on, a z głośników niski ton,
stara E klassa, z tym niczego nie porównasz,
to jak odnaleźć diament grzebjąc sie gów**ch
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1749
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: metaliczne stukanie

Post autor: maciekpiti »

Dla mnie to wtrysk xxxxxx. Zadna napalona komora.
Kakarotto07
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 64
Rejestracja: 25 gru 2013, 21:27
Posiadany model W123: 240D
Lokalizacja: Honiatyczki

Re: metaliczne stukanie

Post autor: Kakarotto07 »

No w tym rzecz ze ja podmienialem wtryski do tego jesli któryś by stukal to po odlaczeniu przewodu wysokiego ciśnienia silnik by nie równo chodzil ale przestał by stukać, a stuka caly czas, nie ważne który wtrysk odlacze
Ja mój krążownik, marki merc, 78 rok,
tylko ja, tylko on, a z głośników niski ton,
stara E klassa, z tym niczego nie porównasz,
to jak odnaleźć diament grzebjąc sie gów**ch
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1749
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: metaliczne stukanie

Post autor: maciekpiti »

No nie możliwe żeby nagle Ci silnik padł. Ale wsadzasz stare wtryski które miałeś czy jeszcze jakieś całkiem inne. Napiepsza Ci tak jak by Panewki walił
?
ODPOWIEDZ