wymiana tylnych sprężyn

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
olsztyniak
Beczuszkarz
Beczuszkarz
Posty: 61
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:23
Posiadany model W123: 230E
Lokalizacja: Ahaus

wymiana tylnych sprężyn

Post autor: olsztyniak »

Mam nadzieję, że nie oberwę po uszach, ale nie znalazłem nigdzie na forum wskazówek, jak wymienia się tylne sprężyny w sedanie. Czy trzeba do tego demontować całą tylną belkę z wahaczami, czy jest jakaś mniej inwazyjna metoda :?: Nie wiem, jak powinno być, ale u mnie nie da się wyjąć śrub od wahacza bez zdejmowania belki/ramy na której wszystko jest zamocowane.
Wojtek
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 811
Rejestracja: 16 gru 2013, 17:54
Posiadany model W123: 280E
Lokalizacja: Kraków

Re: wymiana tylnych sprężyn

Post autor: Wojtek »

ściągasz kanapę, tam masz takie białe zaślepki, wyjmujesz przez te zaślepki amortyzatory, a potem ściągaczem do sprężyn ściskasz sprężynę i wyciągasz już "od dołu"
Awatar użytkownika
kazios
Administrator
Administrator
Posty: 1080
Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
Posiadany model W123: 300D '82r
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: wymiana tylnych sprężyn

Post autor: kazios »

Amortyzator przez zaślepki nie przejdzie. Od dołu trzeba bo są tam jeszcze dwie śruby mocujące do wahacza.
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: wymiana tylnych sprężyn

Post autor: tatarak »

Nie wierzę co tu się wypisuje.Jak nie masz nivo w aucie to wymiana 60 minut na stronę bez demontażu belki,ściągacza czy klucza pneumatycznego pod warunkiem że śruby będą się łatwo odkręcały .Czynność wykonujemy stronami mając koło blisko krawędzi kanału ułatwia to wyjecie amorka.Wydech odczepić z gum,Koło w górę,zacisk i łącznik odkręcić,podstawić pod wahacz klocek lub kobyłkę niską,opuścić lekko stronę aby wahacz oparł się na klocku i amorek lekko się ugiął ,odkręcić śruby górne amorka,znów strona w górę aby dało się po odkręceniu jego dolnych śrub mocujących wyjąć go dołem,poluzować śrubę główną poduszki i dwie pomocnicze ,podeprzeć na klocku lub kobyłce belkę przy śrubie poduszki-czyli już mamy 2 podpory i podnośnik,opuszczamy stronę aby podparcie przeniosło się na klocek pod belką,wykręcamy śrubę poduszki i 2 pomocnicze,lewarujemy stronę ostro w górę i tym samym opuszcza nam się część belki i luzuje sprężyna.Wyjmujemy ją bez problemy z gniazda i po robocie.Jedna uwaga! jak odkręcamy dolne śruby amorka a ukręci się śruba to wymiana przechodzi w fazę drugą.
ODPOWIEDZ