Odbudowa W123 200D (1983r.)

Jeśli odbudowujesz swojego Mercedesa, zapraszam, podziel się z innymi relacją z naprawy. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że czasami własnoręczne zmaganie się z rdzą, cieknącymi silnikami i lakierem jest dalekie od sztuki prezentowanej przez wytrawnych specjalistów i dlatego, zachęcamy tych co znają się na odbudowie do udzielania przyjacielskich rad i porad. Efekty nawet amatorskich zmagań jest czasami całkiem przyzwoity i niejednego już zaskoczył.

Moderator: Tomek

Arku
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 375
Rejestracja: 04 lut 2016, 20:08
Lokalizacja: Rybnik

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Arku »

Kowal_80 pisze:kiedyś czytałem,że ktoś użył silikonu w spreyu na uszczelki i to je troche rozmiękcza aco za tym idzie szybciej się ułożą. niby po paru dniach już było git z zamykaniem
To chyba na MB SILESIA albo MB8 pisał ktoś przy odbudowie Beczki.
Awatar użytkownika
Teigrek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 166
Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
Posiadany model W123: 200D, 300D
Lokalizacja: Sudety

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Teigrek »

Chyba też tak zrobię. Na drzwiach kierowcy uszczelka jest już parę dni i już trochę się ułożyła. Na tylnych lewych drzwiach założyłem później i jeszcze trzeba trzaskać żeby zamknąć. Z prawej strony jeszcze nie zakładałem , bo mam za ciasno w garażu. Założę jak już wyjadę.

W tym tygodniu będę odpalać silnik. Ostatni raz klekotał rok temu. Czy wystarczy podpompować paliwo i pompa i wtryskiwacze same się odpowietrzą, czy trzeba może poluzować przewody przy wtryskiwaczach i kręcić dopóki nie pocieknie z nich paliwo? (Tak robię w traktorze ;) )

I czym zalać skrzynię biegów? (Manualna 4). Przeglądam fora i zdania są podzielone. Jedni piszą o ATF-ach różnego rodzaju i broń Boże hipol. Inni piszą że leją hipol i jeszcze dodają że niby producent tak zaleca ;) A Wy na czym jeździcie i jak sprawują się Wasze skrzynki ?

Próbować samemu wkładać przednią i tylną szybę? Nigdy tego nie robiłem... Czy poprosić jakiegoś szybiarza ? Tylko fachowiec by musiał dojechać ze sprzętem, bo auto robię na działce 17 km od miasta.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 1121
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
Posiadany model W123: W, S, C.
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Tomek »

Ja odpowietrzałem tak, że po kolei odkręcałem nakrętki / śruby gdzie idzie paliwo, podpompowywałem pompką i jak pojawia się już samo paliwo bez powietrza to zakręcam i szedłem dalej, aż do pompy wtryskowej. Samych wtryskiwaczy chyba nie ruszałem, już nie pamiętam.
Skrzynię biegów mam zalaną ATF-em i z tego co pamiętam to właśnie atf jest zalecany a nie hipol. Hipol to się do mostu z tyłu leje.
Powinieneś dać radę z szybami, zaopatrz się w długi sznurek, włóż w uszczelkę i powoli wpychaj. Pamiętaj, że szyba musi być uszczelniona szczeliwem do szyb (między uszczelką a karoserią).
Z drugiej strony normalny szybiarz za włożenie szyb więcej jak 50zł chciał nie będzie. Tylko musi się na tym znać - m.in. to, że szyby wkłada się uzbrojone w aluminiowe kliny! Nigdy nie wkłada się ich później bo tylko je pogniesz.

pozdr.

jak coś źle napisałem to mnie poprawcie :-D
Awatar użytkownika
Teigrek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 166
Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
Posiadany model W123: 200D, 300D
Lokalizacja: Sudety

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Teigrek »

Dzięki za wskazówki :)
Już wiem, że powinien być specjalny ATF, jak np Castrol TQ przeznaczony do niektórych automatów oraz właśnie manuali Mercedesa.

Co do szyb, to znam teorie wkładania szyb do beczki ale jednak trochę obawiam się praktyki ;) oczyma wyobraźni już widzę siebie trzymającego szybę wszystkimi kończynami, wszystko wokół lącznie ze mną usmarowane pastą uszczelniającą, a na koniec trach.... :D Popytam szybiarzy, czy się podejmą i czy mają pojęcie o starych Mercach.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 1121
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
Posiadany model W123: W, S, C.
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Tomek »

Ja bym sie nie martwil wkladaniem szyb :-) trzeba to tylko robić z wyczuciem i bedzie spoko. Gorzej o wiele jest przynajmniej w moim przyladku z wyciaganiem :-D
Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Kowal_80 »

Tomek,a to szczeliwo to się daje przed włożeniem czy po włożeniu się smaruje do okoła? i daje się między szybe a uszczelke i między uszczelke a karoserie,tak?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 1121
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
Posiadany model W123: W, S, C.
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Tomek »

Moim zdaniem powinno sie go pistoletem napchac pod uszczelke po wlozeniu szyby. daje sie szczeliwo miedzy uszczelke i karoserie - tak przynajmniej bylo fabrycznie
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Oskar-123 »

Wedlug mnie najlepiej zrobic to tak: montuje szybe uzbrojona w uszczelke i chromy, nie daje sznurka tylko cienki okragly przedłużacz (sznurek potrafi naderwac uszczelke) taki ok fi-8mm, smaruje uszczelke przed montazem i wkladamy, wystarczy do takiej zabawy tylko jedna osoba ale dobrze jak sa dwie, po zamontowaniu wycieram nadmiar pasty uszczelniajacej i po problemie
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Awatar użytkownika
Teigrek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 166
Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
Posiadany model W123: 200D, 300D
Lokalizacja: Sudety

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Teigrek »

To spróbujemy założyć te szyby z bratem i tatą. Tylko czy przy tylnej szybie prowadzić sznurek od dołu do góry, czy odwrotnie, żeby nie pokiereszować ppdsufitki?
Mam taki sznurek do bielizny, w koszulce z tworzywa sztucznego. Myślę, że będzie odpowiedni.
Awatar użytkownika
Teigrek
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 166
Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
Posiadany model W123: 200D, 300D
Lokalizacja: Sudety

Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)

Post autor: Teigrek »

Dzisiaj będę kupować oleje i mam pytanie, jaki olej prawidłowo powinien być stosowany w przekładni kierowniczej? Przed remontem był Dextron, jak we współczesnych autach. Ale pomyślałem, że może powinien być mineralny ATF MB 236.2, jak w skrzyni biegów? Książka "Sam naprawiam" podaje tylko ATF, bez dopisania specyfikacji.
ODPOWIEDZ