To chyba na MB SILESIA albo MB8 pisał ktoś przy odbudowie Beczki.Kowal_80 pisze:kiedyś czytałem,że ktoś użył silikonu w spreyu na uszczelki i to je troche rozmiękcza aco za tym idzie szybciej się ułożą. niby po paru dniach już było git z zamykaniem
Odbudowa W123 200D (1983r.)
Moderator: Tomek
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Chyba też tak zrobię. Na drzwiach kierowcy uszczelka jest już parę dni i już trochę się ułożyła. Na tylnych lewych drzwiach założyłem później i jeszcze trzeba trzaskać żeby zamknąć. Z prawej strony jeszcze nie zakładałem , bo mam za ciasno w garażu. Założę jak już wyjadę.
W tym tygodniu będę odpalać silnik. Ostatni raz klekotał rok temu. Czy wystarczy podpompować paliwo i pompa i wtryskiwacze same się odpowietrzą, czy trzeba może poluzować przewody przy wtryskiwaczach i kręcić dopóki nie pocieknie z nich paliwo? (Tak robię w traktorze )
I czym zalać skrzynię biegów? (Manualna 4). Przeglądam fora i zdania są podzielone. Jedni piszą o ATF-ach różnego rodzaju i broń Boże hipol. Inni piszą że leją hipol i jeszcze dodają że niby producent tak zaleca A Wy na czym jeździcie i jak sprawują się Wasze skrzynki ?
Próbować samemu wkładać przednią i tylną szybę? Nigdy tego nie robiłem... Czy poprosić jakiegoś szybiarza ? Tylko fachowiec by musiał dojechać ze sprzętem, bo auto robię na działce 17 km od miasta.
W tym tygodniu będę odpalać silnik. Ostatni raz klekotał rok temu. Czy wystarczy podpompować paliwo i pompa i wtryskiwacze same się odpowietrzą, czy trzeba może poluzować przewody przy wtryskiwaczach i kręcić dopóki nie pocieknie z nich paliwo? (Tak robię w traktorze )
I czym zalać skrzynię biegów? (Manualna 4). Przeglądam fora i zdania są podzielone. Jedni piszą o ATF-ach różnego rodzaju i broń Boże hipol. Inni piszą że leją hipol i jeszcze dodają że niby producent tak zaleca A Wy na czym jeździcie i jak sprawują się Wasze skrzynki ?
Próbować samemu wkładać przednią i tylną szybę? Nigdy tego nie robiłem... Czy poprosić jakiegoś szybiarza ? Tylko fachowiec by musiał dojechać ze sprzętem, bo auto robię na działce 17 km od miasta.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1121
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Ja odpowietrzałem tak, że po kolei odkręcałem nakrętki / śruby gdzie idzie paliwo, podpompowywałem pompką i jak pojawia się już samo paliwo bez powietrza to zakręcam i szedłem dalej, aż do pompy wtryskowej. Samych wtryskiwaczy chyba nie ruszałem, już nie pamiętam.
Skrzynię biegów mam zalaną ATF-em i z tego co pamiętam to właśnie atf jest zalecany a nie hipol. Hipol to się do mostu z tyłu leje.
Powinieneś dać radę z szybami, zaopatrz się w długi sznurek, włóż w uszczelkę i powoli wpychaj. Pamiętaj, że szyba musi być uszczelniona szczeliwem do szyb (między uszczelką a karoserią).
Z drugiej strony normalny szybiarz za włożenie szyb więcej jak 50zł chciał nie będzie. Tylko musi się na tym znać - m.in. to, że szyby wkłada się uzbrojone w aluminiowe kliny! Nigdy nie wkłada się ich później bo tylko je pogniesz.
pozdr.
jak coś źle napisałem to mnie poprawcie
Skrzynię biegów mam zalaną ATF-em i z tego co pamiętam to właśnie atf jest zalecany a nie hipol. Hipol to się do mostu z tyłu leje.
Powinieneś dać radę z szybami, zaopatrz się w długi sznurek, włóż w uszczelkę i powoli wpychaj. Pamiętaj, że szyba musi być uszczelniona szczeliwem do szyb (między uszczelką a karoserią).
Z drugiej strony normalny szybiarz za włożenie szyb więcej jak 50zł chciał nie będzie. Tylko musi się na tym znać - m.in. to, że szyby wkłada się uzbrojone w aluminiowe kliny! Nigdy nie wkłada się ich później bo tylko je pogniesz.
pozdr.
jak coś źle napisałem to mnie poprawcie
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Dzięki za wskazówki
Już wiem, że powinien być specjalny ATF, jak np Castrol TQ przeznaczony do niektórych automatów oraz właśnie manuali Mercedesa.
Co do szyb, to znam teorie wkładania szyb do beczki ale jednak trochę obawiam się praktyki oczyma wyobraźni już widzę siebie trzymającego szybę wszystkimi kończynami, wszystko wokół lącznie ze mną usmarowane pastą uszczelniającą, a na koniec trach.... Popytam szybiarzy, czy się podejmą i czy mają pojęcie o starych Mercach.
Już wiem, że powinien być specjalny ATF, jak np Castrol TQ przeznaczony do niektórych automatów oraz właśnie manuali Mercedesa.
Co do szyb, to znam teorie wkładania szyb do beczki ale jednak trochę obawiam się praktyki oczyma wyobraźni już widzę siebie trzymającego szybę wszystkimi kończynami, wszystko wokół lącznie ze mną usmarowane pastą uszczelniającą, a na koniec trach.... Popytam szybiarzy, czy się podejmą i czy mają pojęcie o starych Mercach.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1121
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Ja bym sie nie martwil wkladaniem szyb trzeba to tylko robić z wyczuciem i bedzie spoko. Gorzej o wiele jest przynajmniej w moim przyladku z wyciaganiem
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Tomek,a to szczeliwo to się daje przed włożeniem czy po włożeniu się smaruje do okoła? i daje się między szybe a uszczelke i między uszczelke a karoserie,tak?
- Tomek
- Moderator
- Posty: 1121
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
- Posiadany model W123: W, S, C.
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Moim zdaniem powinno sie go pistoletem napchac pod uszczelke po wlozeniu szyby. daje sie szczeliwo miedzy uszczelke i karoserie - tak przynajmniej bylo fabrycznie
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Wedlug mnie najlepiej zrobic to tak: montuje szybe uzbrojona w uszczelke i chromy, nie daje sznurka tylko cienki okragly przedłużacz (sznurek potrafi naderwac uszczelke) taki ok fi-8mm, smaruje uszczelke przed montazem i wkladamy, wystarczy do takiej zabawy tylko jedna osoba ale dobrze jak sa dwie, po zamontowaniu wycieram nadmiar pasty uszczelniajacej i po problemie
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
To spróbujemy założyć te szyby z bratem i tatą. Tylko czy przy tylnej szybie prowadzić sznurek od dołu do góry, czy odwrotnie, żeby nie pokiereszować ppdsufitki?
Mam taki sznurek do bielizny, w koszulce z tworzywa sztucznego. Myślę, że będzie odpowiedni.
Mam taki sznurek do bielizny, w koszulce z tworzywa sztucznego. Myślę, że będzie odpowiedni.
- Teigrek
- Beczkofan
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 sty 2014, 18:10
- Posiadany model W123: 200D, 300D
- Lokalizacja: Sudety
Re: Odbudowa W123 200D (1983r.)
Dzisiaj będę kupować oleje i mam pytanie, jaki olej prawidłowo powinien być stosowany w przekładni kierowniczej? Przed remontem był Dextron, jak we współczesnych autach. Ale pomyślałem, że może powinien być mineralny ATF MB 236.2, jak w skrzyni biegów? Książka "Sam naprawiam" podaje tylko ATF, bez dopisania specyfikacji.