w123 om605

Moderator: Tomek

garbiel666
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2014, 19:44
Posiadany model W123: 300d

w123 om605

Post autor: garbiel666 »

Witam, chciałbym zaprezentować moją beczkę po przekładce silnika z w124. Przełożenie silnika banalnie proste, wystarczy przesunąć trochę otwory mocujące łapy silnika, skrzynia wraz z cięgnami podchodzi bez żadnych problemów, jedynie wybierak od skrzyni 5ki wymagał lekkiej przeróbki. Potrzebny był mi również dłuższy wał.. i to by było na tyle z większych przeróbek. Most jaki zastosowałem jest z 2,4 diesla, ponieważ jest najbardziej zbliżony przełożeniem (3;69 w123; 3;67 w124). Jeśli chodzi o zegar, wszystko działa jak należy, wystarczyło wykręcić czujnik ciśnienia oleju a w jego miejsce wkręcić oryginalny przewód od ciśnienia oleju (gwint taki sam). Małej przeróbki wymagała też linka prędkościomierza ( inne końcówki w skrzyniach). Byłbym zapomniał potrzeba jeszcze przerobić pedał gazu, tak żeby pociągał z linkę, potrzebna do tego będzie linka gazu z c klasy (benzyna) jest trochę dłuższa niż w 124, dzięki dłuższej lince jesteśmy wymodzić cięgno gazu. Kilka zdjęć poniżej :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: w123 om605

Post autor: Kowal_80 »

i jak to lata? i najważniejsze jak hamuje? bo rozumiem,że heble zostały oryginalne?
Arku
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 375
Rejestracja: 04 lut 2016, 20:08
Lokalizacja: Rybnik

Re: w123 om605

Post autor: Arku »

Beczkowa chłodnica widać daje rade. Daj foty całego auta. Dlaczego wymieniałeś silnik?
garbiel666
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2014, 19:44
Posiadany model W123: 300d

Re: w123 om605

Post autor: garbiel666 »

Jeździ dość fajnie :) całkiem inna kultura pracy tego silnika. Tak, hamulce zostały oryginalne, ale problemu z hamowaniem nie mam. Jeśli chodzi o powód zmiany, to chciałem żeby był trochę bardziej żwawy, i w miarę mało palił :)
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: w123 om605

Post autor: maciekpiti »

To trzeba było wsadzić 300D
garbiel666
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2014, 19:44
Posiadany model W123: 300d

Re: w123 om605

Post autor: garbiel666 »

Miałem w nim 300 D
Arku
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 375
Rejestracja: 04 lut 2016, 20:08
Lokalizacja: Rybnik

Re: w123 om605

Post autor: Arku »

Miałeś w niej beczkowe 300D i wsadziłeś tam 250D ze 124??? Jak sprawa oryginalności auta do czasu zmiany silnika? Jeżeli auto zgodne z VIN było, to trochę go szkoda.
maciekpiti
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1748
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: w123 om605

Post autor: maciekpiti »

Palić będzie Ci tyle samo i jeździć będzie tak samo chyba że Twoje 300D było zajechane.
Awatar użytkownika
kazios
Administrator
Administrator
Posty: 1080
Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
Posiadany model W123: 300D '82r
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: w123 om605

Post autor: kazios »

Spalanie może i podobne ale różnica mocy jednak spora
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: w123 om605

Post autor: Oskar-123 »

20-to zaworowy troche pali, jak bys wsadzil stary 10-cio zaworowy silnik z mostem z benzyniaka to palil by mniej niz cinquecento, robilem pare razy takie szczepy klientom co duzo jeżdżą zazwyczaj w 124, zmieniasz most w dieslu na most z 230E i spalanie leci o 1,5l w dol, ostatnio znajomy co wzial odemnie 124 250d z takim szczepem zrobil niezly trip po polsce i jest zachwycony, 4,7l/100km
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
ODPOWIEDZ