280ce czym cieplejszy tym gorzej pracuje

Moderator: Tomek

turzuk
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 6
Rejestracja: 08 maja 2016, 20:57
Posiadany model W123: C123
Lokalizacja: Warszawa

280ce czym cieplejszy tym gorzej pracuje

Post autor: turzuk »

Witam ! Mam problem z beczką coupe 280ce mianowicie: silnik na zimnym chodzi bardzo fajnie jednak czym mocniej sie nagrzewa tym obroty zaczynaja falować coraz bardziej aż po osiagnieciu ok. 90 stopni silnik gasnie momentalnie po wcisnieciu sprzegła. Beczka rok 1977. Prosze o pomoc i ewentualne rady. Pozdrawiam !
done666
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 272
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:04
Posiadany model W123: 230E 102.980

Re: 280ce czym cieplejszy tym gorzej pracuje

Post autor: done666 »

a ubywa płynu chłodzącego/oleju?
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: 280ce czym cieplejszy tym gorzej pracuje

Post autor: Oskar-123 »

A ile pali? Moze dostawac dawke paliwa taka ze nie jest w stanie jej zezrec, na zimnym da rady ale na goracym bedzie sie dlawic
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: 280ce czym cieplejszy tym gorzej pracuje

Post autor: tatarak »

Odwrotnie. Na zimnym jest na bogato to chodzi dobrze,w miarę otwierania się zaworu obejściowego i nagrzewania reg. term. jest za ubogo.Większość M110 ma nieprzyjemnie wysokie obroty na zimnym silniku i zapewne ktoś skręcił je śrubą to i po nagrzaniu motor gaśnie.
turzuk
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 6
Rejestracja: 08 maja 2016, 20:57
Posiadany model W123: C123
Lokalizacja: Warszawa

Re: 280ce czym cieplejszy tym gorzej pracuje

Post autor: turzuk »

Tego ile pali jeszcze nie określałem dopiero odebrałem go z regulacji k jeta. Gdzieś wyczytałem o dodatkowym wtrysku ktory dziala na zimnym potem jest odlaczany przez czujnik temperatury ktory jesli nie dziala poprawnie powoduje zalewanie silnika na cieplym,czy cos takiego moze miec miejsce? Druga opcja to cewka która po rozgrzaniu nie działa prawidłowo i powoduje przygasanie silnika. Jak ocenicie te przypuszczenia?
turzuk
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 6
Rejestracja: 08 maja 2016, 20:57
Posiadany model W123: C123
Lokalizacja: Warszawa

Re: 280ce czym cieplejszy tym gorzej pracuje

Post autor: turzuk »

Dodam jeszcze że silnik po osiągnięciu temperatury 90 stopni jeszcze przez ok 10 minut jazdy nie gaśnie tylko coraz bardziej sie dławi i dopiero po tych kilku- kilkunastu minutach gaśnie co jest dość dziwne skoro ma już temperaturę maksymalną to dlaczego gaśnie dopiero po takim czasie?
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: 280ce czym cieplejszy tym gorzej pracuje

Post autor: Oskar-123 »

To sprawdz to, jak zgasnie to sciagnij przewod z kopulki i zobacz czy iskra jest, a tego k-jeta regulowali jacys ogarnieci ludzie czy Zbyszek z Januszem?
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Awatar użytkownika
tranzystor
Beczkofan
Beczkofan
Posty: 158
Rejestracja: 27 wrz 2015, 11:28
Posiadany model W123: na razie żaden :(
Lokalizacja: Warszawa

Re: 280ce czym cieplejszy tym gorzej pracuje

Post autor: tranzystor »

To może wskazywać na elektrykę - im cieplej, tym bardziej wzrasta rezystancja. Mam 3 żuki w benzynie i tam zawsze jeśli są problemy z paleniem silnika po nagrzaniu to rozwiązanie było w elektryce.
turzuk
Beczkolak
Beczkolak
Posty: 6
Rejestracja: 08 maja 2016, 20:57
Posiadany model W123: C123
Lokalizacja: Warszawa

Re: 280ce czym cieplejszy tym gorzej pracuje

Post autor: turzuk »

k jet był regulowany w dobrym warsztacie byl kompletnie rozregulowany teraz praca silnika znacznie sie poprawiła. Pytanie co do cewki - jeśli byłaby uszkodzona to nie ma znaczenia czy jestem na biegu jałowym czy jade i tak i tak silnik chodziłby źle ? Problem z gaśnięciem i nierówną pracą dotyczy biegu jałowego.
tatarak
Beczkomaniak
Beczkomaniak
Posty: 457
Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
Posiadany model W123: 200T

Re: 280ce czym cieplejszy tym gorzej pracuje

Post autor: tatarak »

1-Czy podczas regulacji k-jeta sprawdzono Ci poprawność działania regulatora termicznego (umieszczony na bloku pod kolektorem ssącym na wys 6 cylindra).Jest on rozbieralny i da się go naprawić.
2-Jak zasysa za dużo powietrza dodatkowego pod klapę to tez będzie gasł bo zbyt małe ciśnienie nad klapa nie jest w stanie dostatecznie jej wychylić może to wskazywać na nieszczelność w układzie obejściowym.Zasysanie powietrza pod klapę jest łatwe do ogarnięcia,zaciskamy przewód gumowy od reg. termicznego pow. dodatkowego ten wkręcony w blok pod kolektorem ssącym.
ODPOWIEDZ