W mojej białej beczce 240D 0.5 seria króciec w głowicy do którego przykręcony jest wąż powrotny z nagrzewnicy jest nad pompą wtryskową. Ewidentnie nie pasuje tam bo zawadza się o kurek do wlewania oleju do pompy. W 300D tez jest z boku w równej lini ze świecami żarowymi i czujnikiem temperatury ale tam jest pompa która nie ma kurka i nie jest palona z hebla. We wszystkich 240D do tej pory które oglądałem był ten króciec z tyłu silnika mniej więcej na wysokości numerów nadwozia. Nie chcę tu modzić ale czy głowica może być od kaczki? Różniły się czymś? Ogólnie problem polega na tym że wykręciłem kurek zaślepiający i chciałem zamienić go z króćcem ale okazało się że średnice gwintów są inne. Byłem dziś w ASO i nigdzie nie mogli mi odszukać tego króćca ani korka zaślepiającego. U Kowala też jest po ludzku z tyłu :
https://postimg.org/image/jooal4ii3/
Głowica silnika OM 616. 240D
Moderator: Tomek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Głowica silnika OM 616. 240D
Chyba w kazdym dieslu waz do nagrzewnicy wychodzi z tylu glowicy, przy pompie w te dwie zaslepki wkrecony jest jeden lub dwa czujniki temp cieczy
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: Głowica silnika OM 616. 240D
to co,Maciek ma głowice od kaczora? czy w 0,5 (seria,nie mylić z trunkiem) były inne rozwiązania węży?
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Głowica silnika OM 616. 240D
Ewidentnie mam silnik taki jak w115 i pierwszych beczkach blok jest z 77r. Ta głowica to zagadka. Dziś oglądałem 240D z I serii też 77r i węza ma normalnie tak jak inne 240D
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: Głowica silnika OM 616. 240D
a ciekawe jak 115 miały
-
- Beczkomistrz
- Posty: 579
- Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
- Posiadany model W123: 300D
- Lokalizacja: Złoty Stok
Re: Głowica silnika OM 616. 240D
Dzis ogladalem u znajomego w 115 220d i waz jest faktycznie z prawej strony, kruciec wychodzi na wprost a waz jest uformowany pod katem 90' i wychodzi do gory miedzy rurkami wtryskow i idzie do takiego rozdzielacza do nagrzewnicy
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: Głowica silnika OM 616. 240D
Może ja mam po prostu złego węża w takim razie? Mam nie długo robić znajomemu w115 75' też 220D to zobacze jak tam u niego jest jutro.