240D mały remont-pytania/porady

Moderator: Tomek

Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

240D mały remont-pytania/porady

Post autor: Kowal_80 »

Witam
obecnie jestem na etapie małego remontu silnika om616 czyli 240D
potrzebuje i pewnie jeszcze będe potrzebował kilku porad i podpowiedzi.
na wstępie małe wyjaśnienie co i czemu porozbierałem - silnik wyjąłem ponieważ robimy komore silnika na tip top. jak już go miałem na wierzchu postanowiłem zrzucić głowice i dać do sprawdzenia. żeby poprawić ewentualne odkształcenia,wymienić uszczelniacze zaworowe itp gdyż silnik troche kopcił. podczas rozbiórki dało się zauważyć,że łańcuch jest już troche rozciągnięty. więc padło,że i jego wymieniamy. dodatkowo ślizgi też nosiły już widoczne wyżłobienia. jak już zrzuciłem głowice to ustawiłem wszystkie tłoki mniejwięcej na równo i zalałem je ropą. na drugi dzień ropy w cylindrach już nie było. jako,że silnik był już (jest nadal) rozebrany w mak to grzechem by było nie dołożyć 200zł i nie zmienić pierścieni.
wszystko już mam pokupywane. narazie bawimy się z komorą silnika i nadkolami,potem wrzucimy nowe zawieszenie. silnik zaczniemy składać na końcu. stąd też mam troche czasu na pogłębienie wiedzy.a zatem :
-łańcuch mam kupiony nowy.spodziewałem się,że będzie rozłączony i dopiero po przeciągnięciu go i odpowiednim założeniu na kółka pozostanie go spiąć. jednak łańcuch przyszedł w całości,nie ma żadnego widocznego miejsca do rozpięcia i spotkałem się z opinią żeby lepiej go nie rozpinać. fakt,że założenie go w całości będzie wymagało nie lada gimnastyki tj popuszczenie wału korbowego z podpór,wyjęcie zębatki pompy paliwowej osadzonej w bloku itp. tak wygląda po wstępnych oględzinach. jednak chciałbym usłyszeć opinie czy napewno jest to wykonalne zanim rozpieprzymy silnik w drobny mak
-czy misa olejowa ma uszczelke czy była montowana tylko na klej? chodzi mi o tą wielką mise aluminiową przykręcaną do bloku,nie małą blaszaną przykręcaną do dużej aluminiowej. jak ja rozbierałem to u mnie nie było,tylko mozaika z silikonu. w sklepie też mi nie mogli znalezć jakoby taka występowała
-czy to normalne,że w silniku om616 mam podpory wału : 2 z symbolem 615 i 1 617 ? gdy to zobaczyłem to pomyślałem,że pewnie ktoś wprowadził piękne modyfikacje. zwłaszcza,że kilka ciekawostek podczas rozbierania zauważyłem. ale spec do którego woziłem głowice do naprawy powiedział,że z tymi podpórkami to normalne. bo bloki,wały itp w tych silnikach były praktycznie takie same.
to tyle na początek. pewnie jeszcze coś mi się przypomni. licze,że ktoś udzieli mi fachowej odp
Pozdrawiam
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: 240D msły remont-pytania/porady

Post autor: Oskar-123 »

Chyba wszystkie lancuchy ktore wymienialem byly bez spinki, nie pamietam rozpinanych, zawsze jak robilem silniki z gwiazd to rozbieralem w mak, ale mozna bylo by sprobowac wyciagnac tak, bo jak zrzucisz kolo pasowe i wyrwiesz uszczelniacz to jest tam dosc duzo miejsca, (w 124 jak robilem to wyciagalem lancuch w dol), osobiscie polecam wyciagac razem z walem chociazby po to zeby skontrolowac jak wygladaja panewki, z miska olejowo to nie pamietam ale pozniej montowalem na silikon, (elring-dirco, albo victor-reinz) trzyma niemilosiernie, lapami sie nie przejmuj, takie oznaczenia sa na wszystkich
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: 240D mały remont-pytania/porady

Post autor: Kowal_80 »

dzięki za odzew Kolego. to już mi troche rozjaśnia. czyli będziemy szarpać wał. mam nadzieje,że potem złoże wszystko jak należy ;)
też w ostateczności planuje miche dać na dirco. tylko dziwne,że ani w misce ani w bloku nie ma żadnych ograniczników dociągania śrubami. to posmarować cieniutko i dociągać do oporu?
z tymi łapami od wału to mnie pocieszyłeś. bo myślałem,że jakieś asy zrobiły z 7 silników 1. zwłaszcza,że coś chyba było modzone. śruby głowicy odkręciłem 1 ręką,druga paliłem papierosa. zazwyczaj jak odkręcałem głowice to przez rure i aż jęczało. tu zero wysiłku. mimo tego uszczelka wyglądała jak nowa. elastyczne przewody paliwowe były ledwo co przyłapane opaskami. mimo to,było sucho i nie łapało powietrza. a pompa paliwowa do bloku była zlapana na 2 nakrętkach. i to dosłownie złapana bo nakrętki odkręciłem palcami.
a zna ktoś odp na takie zjawisko - silnik odpalał fajnie,pracował równo,ale po osiągnięciu ok 40*C wskakiwał na wyższe obroty. i tak już trzymał.
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: 240D mały remont-pytania/porady

Post autor: Oskar-123 »

Jak bedziesz montowal miske to zrob to najlepiej pod koniec roboty, wyczysc dobrze blok i miske najlepiej papierem sciernym (gr. ok. 200) odtłuść benzyna ekstrakcyjna i nałóż na srodek miejsca styku silikon (w miare po rowno, taki waleczek o sr. ok 4mm tak jak tu http://motofocus.pl/technika/7574/specj ... lnikow-vag ). Zakladasz miske na blok, delikatnie dociagasz reka az masa zblizy sie do krawedzi i zostawiasz na noc, na nastepny dzien dociagasz mocniej i jest ok
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: 240D mały remont-pytania/porady

Post autor: Kowal_80 »

remont coraz bliżej końca. ale mam 2 kolejne pytanka
czy były 2 rodzacje podstaw filtra oleju? a co za tym idzie 2 rodzaje uszczelek?
ObrazekObrazek
bo jak widać powyżej uszczelka z lewej strony niezbyt dobrze pasuje,że tak to delikatnie nazwe. wręcz odsłania dziure która jest pod spodem. o co kaman? odrazu zaznacze - tak,wiem,śruby wkłada się od drugiej strony. poprostu wsadziłem tak żeby trzymały równo uszczelke do zdjęcia.
druga rzecz
Obrazek
co to jest za uchwyt pomiędzy filtrem oleju a łapą silnika? u mnie nic nie było do niego zamocowane. ale jednak skądś się tam znalazł.
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: 240D mały remont-pytania/porady

Post autor: Oskar-123 »

Idz do motoryzacyjnego i powiedz zeby pokazal ci zdjecia uszczelek, i wtedy dobierzesz po wygladzie, jak bedzie sprzedawca szukal to niech zobaczy na MB-100 bo tam chyba byla taka uszczelka jak potrzebujesz, najlepsze sa takie niebieskie jakby w kratke, trzymaja az milo
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: 240D mały remont-pytania/porady

Post autor: Kowal_80 »

ok,jutro atakuje sklep. a MB-100 to jakaś strona?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 1121
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:48
Posiadany model W123: W, S, C.
Lokalizacja: Częstochowa

Re: 240D mały remont-pytania/porady

Post autor: Tomek »

MB-100
Obrazek
Kowal_80
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 1032
Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
Lokalizacja: Frombork

Re: 240D mały remont-pytania/porady

Post autor: Kowal_80 »

hahaha Oskar napisał NA mb100 to pomyślałem,że NA stronie o takim tytule. gdyby było,że do mb100 to bym skumał. ale fakt,czasem i tak się mówi ;) moje roztargnienie ;)
Oskar-123
Beczkomistrz
Beczkomistrz
Posty: 579
Rejestracja: 25 gru 2014, 11:26
Posiadany model W123: 300D
Lokalizacja: Złoty Stok

Re: 240D mały remont-pytania/porady

Post autor: Oskar-123 »

Sory no, prosty czlowiek ze wsi jestem hahaha
Gdy ci smutno jest ogromnie, weź pół litra i przyjdź do mnie.
ODPOWIEDZ