no to dupa
znalazłem takie coś, niestety nie rozumiem niemieckiego. Może ktoś bardziej ogarnięty językowo zerknie? Z tego co rozumiem gość przerobił obrotkę podłączaną pod koło pasowe wału korbowego do takiej na alternator. http://home.kpn.nl/hansbruisten/PLAATJE ... er%20D.pdf
Obrotomierz do Diesla - co potrzebne do podłączenia
Moderator: Tomek
- tranzystor
- Beczkofan
- Posty: 158
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 11:28
- Posiadany model W123: na razie żaden :(
- Lokalizacja: Warszawa
- kazios
- Administrator
- Posty: 1080
- Rejestracja: 16 gru 2013, 15:32
- Posiadany model W123: 300D '82r
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Obrotomierz do Diesla - co potrzebne do podłączenia
a nie można spróbować zaadaptować czujnik położenia np ze 190\124? obrotki są wyskalowane identycznie a wątpię aby zmieniali coś w elektronice.
- tranzystor
- Beczkofan
- Posty: 158
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 11:28
- Posiadany model W123: na razie żaden :(
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Obrotomierz do Diesla - co potrzebne do podłączenia
nie mam pojęcia - jesli masz trochę więcej info to daj znać.
Ta obrotka którą mam okazało się że pracuje z czujnikiem zliczającym ząbki (?) koła zamachowego. Nie mam nawet gdzie wkręcić czujnika, tak to wygląda w aucie z USA (zdjęcie)
Ta obrotka którą mam okazało się że pracuje z czujnikiem zliczającym ząbki (?) koła zamachowego. Nie mam nawet gdzie wkręcić czujnika, tak to wygląda w aucie z USA (zdjęcie)
kazios pisze:a nie można spróbować zaadaptować czujnik położenia np ze 190\124? obrotki są wyskalowane identycznie a wątpię aby zmieniali coś w elektronice.
Re: Obrotomierz do Diesla - co potrzebne do podłączenia
.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2023, 13:38 przez e280te, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 08 maja 2014, 9:54
- Posiadany model W123: 240D usa 300TDT usa
- Lokalizacja: Frombork
Re: Obrotomierz do Diesla - co potrzebne do podłączenia
i co Pany,ogarnęliście coś z tym obrotkami?
ja dziś z ciekawości zajżałem za obrotke w swojej w126 300dt. przy wtyczce wypito symbol W+. czyli teoretycznie powinien być "napędzany" z alternatora. ale do altka nie wchodzi żaden kabel. tylko ta wtyczka na dupie na 3 wsówki. a obrotka działa.
jest w tym silniku czujnik położenia wału i jego wtyczka idzie do gniazda servisowego. ale znowu nie widać żeby z tego gniazda wychodziła jakaś instalacja do kabiny. fakt,że obejżałem to pobieżnie bo miałem mało czasu. może kiedyś bardziej prześledze temat.
ja dziś z ciekawości zajżałem za obrotke w swojej w126 300dt. przy wtyczce wypito symbol W+. czyli teoretycznie powinien być "napędzany" z alternatora. ale do altka nie wchodzi żaden kabel. tylko ta wtyczka na dupie na 3 wsówki. a obrotka działa.
jest w tym silniku czujnik położenia wału i jego wtyczka idzie do gniazda servisowego. ale znowu nie widać żeby z tego gniazda wychodziła jakaś instalacja do kabiny. fakt,że obejżałem to pobieżnie bo miałem mało czasu. może kiedyś bardziej prześledze temat.