Witam,
Auto jest w trakcie remontu.
Korzystając z okazji, że i tak całe tylne zawieszenie będzie zdemontowane chciałbym powymianiać tam klamoty typu tuleje/ łożyska itp.
Niestety nie mam do niego dostępu na codzień, więc nie mogę sam sprawdzić stanu tych elementów.
Nie mam co do tego pewności, ale zakładam, że większość klamotów pamięta jeszcze poprzednie millenium.
Dlatego chcę zamówić części i przesłać je bezpośrednio do mechanika.
Na pewno na liście znadją się:
- poduszka tylnej belki: http://allegro.pl/lemforder-poduszka-be ... 13069.html
- poduszki tylnego mostu: http://allegro.pl/poduszka-tylnego-most ... 71207.html
- gumy stabilizatora: http://allegro.pl/poduszka-stabilizator ... 93359.html
- łącznik gumowy wału: http://allegro.pl/febi-przegub-elastycz ... 39027.html
- łożyska kół tylnych
- łącznik stabilizatora, może
Czy warto rozważyć coś jeszcze, tak żeby ogarnąć za jendym bałaganem?
Czy wystarczy kupić same tuleje, czy na przykład lepiej pójść w całe wachacze?
Amortyzatory i sprężyna zostawiam sobie do oceny. Auto jest nieco obniżone, więc te elementy są zapewne sporo młodsze.
Remont tylnej osi
Moderator: Tomek
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1730
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 56 razy
Re: Remont tylnej osi
Na tyl Ci trzeba 2x guma tylniej belki 4 x tuleja wahacza 2 x zestaw łożysk 2x guma stabilizatora. Tatarak jak zwykle ma rację dorzucić do tego linki ręcznego razy 2. Pamiętaj ze są różne. Jest lewa i prawa. Rozsądnie by było jeszcze kupić zestaw mocujący hamulca postojowego. Szczęki hamulcowe od postojowego trzeba obejrzeć.
-
- Beczkomaniak
- Posty: 457
- Rejestracja: 17 sty 2015, 21:27
- Posiadany model W123: 200T
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Remont tylnej osi
Raz a dobrze to powinno to wyglądać tak:
I nie ma co tu oszczedzać bo wracać do tego powinno sie po dziestu latach.
I nie ma co tu oszczedzać bo wracać do tego powinno sie po dziestu latach.
-
- Beczkarz
- Posty: 75
- Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
- Posiadany model W123: 280C
- Lokalizacja: Gniezno
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Remont tylnej osi
Wszystko domowymi sposobami?
Szlifierka, druciak i papiery, odtłuszczanie, podkład i spray?
Czy piaskowanie i proszek?
Czego używałeś?
-
- Beczkarz
- Posty: 75
- Rejestracja: 27 paź 2015, 21:16
- Posiadany model W123: 280C
- Lokalizacja: Gniezno
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Remont tylnej osi
a czego użyłeś jako powłoki?
kiedy do podobnych celów znajmy użył jako podkładu konwertera rdzy:
https://www.melkib.com/loctite-teroson/ ... 00-ml.html
jakieś rady w tym punkcie?
kiedy do podobnych celów znajmy użył jako podkładu konwertera rdzy:
https://www.melkib.com/loctite-teroson/ ... 00-ml.html
jakieś rady w tym punkcie?
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1730
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 56 razy
Re: Remont tylnej osi
Rada jedna, żadnego badziewia typu odrdzewiacze itp. Rozbierasz piaskujesz dajesz do malowania proszkowego.
-
- Beczkomistrz
- Posty: 1730
- Rejestracja: 18 gru 2013, 13:54
- Posiadany model W123: 300D i 200D i 240D
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 56 razy
Wróć do „Zawieszenie przednie i tylne”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości